Jullie mening over dit Gamesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben blij dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel :)

Laat ik het even een beetje nuanceren. Het is niet zo heel erg dat er nu 3x2 gig is gekocht.
Het is een kwestie van bij aankomst 1x2gig uit het moederbord halen en dan heb je weer dual channel. Zolang je maar met 2 dimmetjes werkt kan het gehegeugen wel sneller dan DDR3-1066. Namelijk DDR3-1333.
Op zich is 1 stap sneller gaan helemaal zo gek nog niet.

Het was alleen niet nodig geweest, want ik had het duidelijk gezegd.

Dit is volgens mij niet de eerste keer dat raoul en marsmannetje het niet met elkaar eens zijn. Maar met alle respect voor raoul moet ik me toch bij marsmannetje aansluiten. Raoul gaat niet alleen in dit topic maar ook in een paar andere, bijna blindelings voor het beste, zonder te kijken wat nou echt prestatie verschil is tegenover het prijsverschil. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom raoul 2x3 gb aanraad?... terwijl amd geeneens triple channel ondersteund, en waarom dan 1600 MhZ als AMD maar tot 1066 MHz ondersteunt. Het was volgens mij veel beter om een mooi 2x2 gb setje op 1066 MHz aanteschaffen en later mischien nog zo'n setje als het niet snel genoeg is. Daarnaast zie ik nergens in dit Topic dat de TS zegt dat hij gaat overklokken.

Ik kan dan ook goed de teleurstelling van marsmannetje begrijpen dat er gewoon dingen worden aangeraden en gekocht waar niet over nagedacht wordt en geen argumenten voor kunnen worden genoemd.

Marsmannetje daarintegen komt steeds met argumenten waarom triple channel, 1600 MHz, 6 gb gewoon geen slimme keuze is.

Maar dit neemt niet weg dat de TS een super dikke game computer krijgt waar ik alleen van kan dromen;)

Je hebt gelijk nou begrijp ik waarom je zo reageerde marsmannetje.
Naja dan doe ik dat toch gewoon dan haal ik gewoon een memory module eruit dan heb ik alsnog dual channel :). Gelukkig is het geen grote fout, maar van ongeveer 25 euro, toch zonde , je hebt gelijk.

Ik had idd effe moeten vermelden dat ik toch van plan ben om over te klokken, eerst was ik dit ook niet echt van plan maar omdat ik nu een verbeterde fan op mijn cpu heb zitten en gelezen heb dat de videokaart ook redelijk makkelijk over te klokken is, wil ik toch wel gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om toch net wat meer uit het beestje te krijgen.

Haha Nick ik ben er ook erg blij mee :D! het is voor mij ook echt het eerst dat ik met zo'n supercomputer aan de gang ga, ik heb er hard voor moeten werken!

lol heeft ie een dikke pc gaat ie gelijk overklokken. nutteloos

Zelf dacht ik altijd dat AMD niet goed overklokbare cputjes waren of zit ik nu fout?
Ik ben een complete AMD leek, dus val me niet aan :P

Vond het wel grappig om mee te lezen, net vrouwen die niet weten welke schoen ze moeten kopen. hehe

lol heeft ie een dikke pc gaat ie gelijk overklokken. nutteloos

Zelf dacht ik altijd dat AMD niet goed overklokbare cputjes waren of zit ik nu fout?
Ik ben een complete AMD leek, dus val me niet aan :P

Vond het wel grappig om mee te lezen, net vrouwen die niet weten welke schoen ze moeten kopen. hehe

Waar zie jij staan dat ik hem gelijk ga overklokken? Ik zei dat "ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn", en dan als ik het eenmaal goed heb uitgezocht en ik het nodig vind dan ga ik pas overklokken.

En ja ik weet niet enorm veel van computers daarom zit ik op dit forum en heb ik jullie om hulp gevraagd, wat is je punt?

Ik vind je post eerder een beetje nutteloos als ik heel eerlijk ben.

Ik had idd effe moeten vermelden dat ik toch van plan ben om over te klokken, eerst was ik dit ook niet echt van plan maar omdat ik nu een verbeterde fan op mijn cpu heb zitten en gelezen heb dat de videokaart ook redelijk makkelijk over te klokken is, wil ik toch wel gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om toch net wat meer uit het beestje te krijgen.

Lol geen punt gewoon een post hehe iedereen heeft lange tenen merk ik.

Als jij er maar gelukkig mee bent

Laatst bewerkt:
Lol geen punt gewoon een post hehe iedereen heeft lange tenen merk ik.

Als jij er maar gelukkig mee bent

Ja als je me uit gaat maken voor een vrouw die niet weet welke schoen ze moet kopen dan vat ik dat niet als een compliment op :p
Hoewel het misschien wel een terechte vergelijking is omdat ik idd niet heel veel van computers af weet, een betere vergelijking zou denk ik zijn een vrouw in een schoenenwinkel die om advies vraagt, en op basis daarvan haar keuzes probeert te maken :p

Ik ben heel gelukkig met mijn nieuwe computer (nog gelukkiger als ik hem eenmaal heb :P) , want hij voldoet aan mijn eisen, hij stelt me in staat om de komende tijd lekker alle games vlot en op hoge resoluties te spelen.

Dit is volgens mij niet de eerste keer dat raoul en marsmannetje het niet met elkaar eens zijn. Maar met alle respect voor raoul moet ik me toch bij marsmannetje aansluiten. Raoul gaat niet alleen in dit topic maar ook in een paar andere, bijna blindelings voor het beste, zonder te kijken wat nou echt prestatie verschil is tegenover het prijsverschil. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom raoul 2x3 gb aanraad?... terwijl amd geeneens triple channel ondersteund, en waarom dan 1600 MhZ als AMD maar tot 1066 MHz ondersteunt. Het was volgens mij veel beter om een mooi 2x2 gb setje op 1066 MHz aanteschaffen en later mischien nog zo'n setje als het niet snel genoeg is. Daarnaast zie ik nergens in dit Topic dat de TS zegt dat hij gaat overklokken.

Ik kan dan ook goed de teleurstelling van marsmannetje begrijpen dat er gewoon dingen worden aangeraden en gekocht waar niet over nagedacht wordt en geen argumenten voor kunnen worden genoemd.

Marsmannetje daarintegen komt steeds met argumenten waarom triple channel, 1600 MHz, 6 gb gewoon geen slimme keuze is.

Maar dit neemt niet weg dat de TS een super dikke game computer krijgt waar ik alleen van kan dromen;)

Dat gaat nergens over, ik heb alleen de 6GB gepakt omdat het prijstechnisch kon.
Verder als de de TS in Dual Channel wilt draaien, be my guest:
http://www.salland.eu/product/76800/ocz-platinum-edition-2-gb-pc3-12800-1600-mhz-7-ocz3p16002g.html
Koop je een zo'n latje erbij heb je 8GB wat in dc draait.
Prestatieverschil is toch niet merkbaar dus.
En ik ga ik niet blindelings voor het beste, dat doen alleen newbs die nergens wat van af weten, oooh de prijs is hoog dus dan zal dat wel het beste zijn, ach kom op man.

@TS
Veel plezier met je pc.
RC-1 draait lekker, net even in een VMWare gegooid. :)
Van de week me dualboot maar weer is gaan maken.

Dat gaat nergens over, ik heb alleen de 6GB gepakt omdat het prijstechnisch kon.
Verder als de de TS in Dual Channel wilt draaien, be my guest:
http://www.salland.eu/product/76800/ocz-platinum-edition-2-gb-pc3-12800-1600-mhz-7-ocz3p16002g.html
Koop je een zo'n latje erbij heb je 8GB wat in dc draait.
Prestatieverschil is toch niet merkbaar dus.
En ik ga ik niet blindelings voor het beste, dat doen alleen newbs die nergens wat van af weten, oooh de prijs is hoog dus dan zal dat wel het beste zijn, ach kom op man.

@TS
Veel plezier met je pc.
RC-1 draait lekker, net even in een VMWare gegooid. :)
Van de week me dualboot maar weer is gaan maken.

Dankje ;)
Ik weet alleen niet wat RC-1 is en wat VMWare is haha.

Stappenplan - Windows 7 installeren:
Voorafgaand van de installatie:
1. De image van Windows 7 Ultimate x64 RC1 downloaden van de Microsoft download locatie.
2. IMGBurn downloaden en vervolgens installeren.

Als de image compleet binnen is (2.5GB):
1. Stop een DVD+R in je DVD-brander.
2. Start het programma IMGBurn op.
3. Selecteer de image van Windows 7.
4. Zorg dat de "Write Speed" op 4x staat!
5. Start het branden.
Voor meer informatie over het gebruik van IMGBurn, zie:
http://www.binaries4all.nl/imgburn/

Vervolgens moet je je nieuwe computer aanzetten.
- DVD in de drive leggen.
- Drive dicht. :D
- Opstarten vanaf de DVD. (misschien de bootsequence aanpassen in de BIOS, maar wss niet nodig aangezien je nog geen OS hebt geïnstalleerd, en de computer dus alleen maar vanaf een disc kan booten, je kan ook F12 gebruiken om een temporary boot device intestellen).

De installatie van Windows 7 wordt dan automatisch gestart.
Download het volgende .rar bestand en pak de map uit die in het .rar bestand zit.
In deze map wordt de hele installatie van Windows 7 uitgelegd (mbv plaatjes):
http://www.megaupload.com/?d=YNKY9XWF

Stappenplan - Windows 7 installeren:
Voorafgaand van de installatie:
1. De image van Windows 7 Ultimate x64 RC1 downloaden van de Microsoft download locatie.
2. IMGBurn downloaden en vervolgens installeren.

Als de image compleet binnen is (2.5GB):
1. Stop een DVD+R in je DVD-brander.
2. Start het programma IMGBurn op.
3. Selecteer de image van Windows 7.
4. Zorg dat de "Write Speed" op 4x staat!
5. Start het branden.
Voor meer informatie over het gebruik van IMGBurn, zie:
http://www.binaries4all.nl/imgburn/

Vervolgens moet je je nieuwe computer aanzetten.
- DVD in de drive leggen.
- Drive dicht. :D
- Opstarten vanaf de DVD. (misschien de bootsequence aanpassen in de BIOS, maar wss niet nodig aangezien je nog geen OS hebt geïnstalleerd, en de computer dus alleen maar vanaf een disc kan booten, je kan ook F12 gebruiken om een temporary boot device intestellen).

De installatie van Windows 7 wordt dan automatisch gestart.
Download het volgende .rar bestand en pak de map uit die in het .rar bestand zit.
In deze map wordt de hele installatie van Windows 7 uitgelegd (mbv plaatjes):
http://www.megaupload.com/?d=YNKY9XWF

Helemaal toppie Raoul! :thumb:
Met deze guide kan het bijna niet mis gaan.
Nu alleen nog even wachten tot 5 mei dan kan het feest beginnen :D

Och, computerhardware kopen is idd wel een beetje te vergelijken met het kopen van schoenen door vrouwen. :cool:

Raoul begrijpt het nog steeds niet, wat betreft geheugen :)

Och, computerhardware kopen is idd wel een beetje te vergelijken met het kopen van schoenen door vrouwen. :cool:

Raoul begrijpt het nog steeds niet, wat betreft geheugen :)

Mag jij mij vertellen wat ik volgens jou niet begrijp aan geheugenkitjes...
Er is niks wat ik niet weet over geheugenkitjes.

Mag jij mij vertellen wat ik volgens jou niet begrijp aan geheugenkitjes...
Er is niks wat ik niet weet over geheugenkitjes.
blijkbaar weet je niet dat als je 4 ddr3 geheugenbankjes gebruikt, dat dan het geheugen op de ddr3-1066 gaat draaien, ipv op ddr3-1333.

Niemand weet alles over geheugen. Of je moet de geheugenchips ontwerpen.... Maar dan zit je niet op dit soort fora.
Je bent gewoon een bluffer.
Je doet alsof je alles weet, maar dat valt in de praktijk wel mee.
Ik weet ook niet alles, maar ik doe ook niet alsof ik alles weet....

blijkbaar weet je niet dat als je 4 ddr3 geheugenbankjes gebruikt, dat dan het geheugen op de ddr3-1066 gaat draaien, ipv op ddr3-1333.

Niemand weet alles over geheugen. Of je moet de geheugenchips ontwerpen.... Maar dan zit je niet op dit soort fora.
Je bent gewoon een bluffer.
Je doet alsof je alles weet, maar dat valt in de praktijk wel mee.
Ik weet ook niet alles, maar ik doe ook niet alsof ik alles weet....

Nee ofcourse weet ik niet alles, maar dit gezeik gaat nergens over.
Ik zit toch al wel een aantal jaartjes in de computer-hardware/software, dus ik weet er wel dergelijk iets van af.
Ook heb ik het HE label op het Gamez forum, wat verder niet zo veel zegt, maar er zijn er maar een paar die het label hebben. Dat krijg je niet zomaar, dus niemand hoeft mij te vertellen dat ik bar weinig weet over hardwarezaken.

En ik had DDR3 1600 gekozen, niet 1333.
Verder maakt het snars uit waar de reepjes oplopen.
Alleen als je gaat overclocken, timings goed zetten, geheugen 1:1 laten lopen met CPU. De volledige snelheid van de geheugenbankjes gebruik je toch never nooit, misschien als je een overclock met LN2 gaat doen of iets dergelijks.

En nou vind ik het allemaal wel best, gezeik om niks.

ga dan lekker op het gamez forum zitten, ipv hier mensen op het verkeerde spoor zetten.

AMD kan niet sneller dan 1333, dat is een bugje in de processor (geheugencontroller).

Status op een forum zegt niet. Ik ben hier ook giga senior. Dat zegt dat ik geen beginner ben. Maar meer ook niet.

ga dan lekker op het gamez forum zitten, ipv hier mensen op het verkeerde spoor zetten.

AMD kan niet sneller dan 1333, dat is een bugje in de processor (geheugencontroller).

Status op een forum zegt niet. Ik ben hier ook giga senior. Dat zegt dat ik geen beginner ben. Maar meer ook niet.

Ik zet helemaal niemand op het verkeerde spoor..
Het maakt geen drol uit of de TS nou 6GB of 4GB er in zet, dat zei ik ook, maak zelf de keuze.

Bij deze meld ik me ook af bij deze vraag, heb genoeg van deze moeilijkdoenerij om niks.

En alsof ik me weg laat sturen.. Grapje zeker.

Zal alleen de downloadlink naar Windows 7 RC1 nog plaatsen voor de TS.

Laatst bewerkt:
Jongens hou nou op met kibbelen joh is helemaal nergens voor nodig, er zal best 1 van jullie gelijk hebben maar jullie gaan elkaar toch niet overtuigen das wel duidelijk.
Ik heb gekregen waar ik voor kwam, namelijk een bruut gamesysteem en dat is mede aan jullie te danken!
Als het echt zo is wat je zegt marsmannetje dan is het mijn fout geweest en dan moet ik alsnog een geheugen reepje eruit halen zodat het wel op dual channel loopt, probleem opgelost, ja ik weet het , het is zonde, maargoed , het spul is nou al besteld.
Nou nog effe zorgen dat alles met windows 7 goed gaat lopen maar dat komt ongetwijfeld goed met zeer complete guide die Raoul hier eerder over poste.

Mee eens rick;).. alleen je moet de fouten van andere natuurlijk wel constateren, anders blijft hij de fout maken. Maar ik weet niet of het verstandig is om er 1 reepje uit te halen. Is het nou handig om een iets snellere 4 gb te hebben of een wat minder snelle 6 gb?

Ja dat is ook zo maar ik ga geen partij kiezen omdat ik ten eerste door beiden goed geholpen ben en ten tweede weinig verstand heb van RAM Geheugen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan