• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Dukkel

Zet deze formule
Code:
=ALS.NB(ALS(F4="Vervolg Behandeling";"";VERT.ZOEKEN(B4;TblTbvKM[#Alles];2;0));"")
in cel H4 en sleep dan naar beneden.

Wat begon als een vrij eenvoudige vraag heeft zich ontwikkeld tot een schema/opzet wat je volgens mij niet helemaal begrijpt en onder de knie hebt. Dat blijkt wel uit de voortdurende hulp die je van Peter nodig hebt. Het minste of geringste wat in jouw schema wijzigt en je hebt opnieuw hulp nodig.

Ik persoonlijk maak schema's in Excel die ik zelf kan volgen en aanpassen en vooral niet te ingewikkeld want dan weet ik morgen niet meer hoe het zit en moet ik tig keer zaken voorleggen op het forum. Een kolom meer of minder vind ik niet belangrijk als ik maar weet hoe het in elkaar zit. En alles 'automatiseren' is ook niet nodig, gewoon simpel zaken invullen is soms beter dan achteraf de uitkomst van een formule te moeten controleren.

Ik heb liever dat ik zaken zelf kan volgen, zelf begrijp en zelf kan ingrijpen en aanpassen als dat nodig is.

Wat begon als een vrij eenvoudige vraag heeft zich ontwikkeld tot een schema/opzet wat je volgens mij niet helemaal begrijpt en onder de knie hebt. Dat blijkt wel uit de voortdurende hulp die je van Peter nodig hebt. Het minste of geringste wat in jouw schema wijzigt en je hebt opnieuw hulp nodig.

Ik persoonlijk maak schema's in Excel die ik zelf kan volgen en aanpassen en vooral niet te ingewikkeld want dan weet ik morgen niet meer hoe het zit en moet ik tig keer zaken voorleggen op het forum. Een kolom meer of minder vind ik niet belangrijk als ik maar weet hoe het in elkaar zit. En alles 'automatiseren' is ook niet nodig, gewoon simpel zaken invullen is soms beter dan achteraf de uitkomst van een formule te moeten controleren.

Ik heb liever dat ik zaken zelf kan volgen, zelf begrijp en zelf kan ingrijpen en aanpassen als dat nodig is.

Hallo Senso

Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Ik ben hiermee veels te ver doorgeschoten, dit liep me uit de hand.
Ik dacht dat pik ik zo wel weer op.
Maar als excuus: ik heb momenteel er veel aan m'n kop.
Bovendien blijken er nogal veel varanderingen in de loop der jaren met Excel doorgevoerd te zijn.
De leerboeken, die ik nog heb (uit 2003), kan ik eigenlijk wel weg gooien.
Maar zoetjes aan en al doende zal ik er toch wel komen.

Hartelijk bedankt voor de wijze raad.
Nogmaals ik voel in deze helemaal met je mee.
Vooral met de laatste regel
Dukkel

@Senso en Dukkel

Ja, ik ga met jullie beiden mee.
Ik had het idee om het zo "eenvoudig" mogelijk te houden met de formules e.d.
Maar ja, ik heb respect voor Dukkel om, met zijn leeftijd het v.w.b. Excel op te pakken.

Hallo Peter

Ondanks de goedbeoelde woorden van Senso, heb ik toch nog wel een leer-vraag

Stel je voor, ik heb in de Database Medisch Kostenoverzicht een nieuw TabBlad gemaakt, genaamd TEST_2023

En op TEST_2023 wil ik ook zo'n overzicht maken. De Validatie_Validatie_Zoektabellen bestaan dus al

Hoe koppel ik nu de Kolom LOCATIE & KM aan Locatie op het TabBlad TEST_2023 (met aan de zijkant die zoek-op pijltjes)

Ik zou graag precies de handelingen weten, hoe dat in z'n werk gaat, dus deze keer niet weer een complete klaar gestoomde Database Medisch KostenOverzicht.

Eigenlijk hetzelfde, wat je al eerder hebt gedaan voor WIL_2023, maar dan stap voor stap op papier.

Ik heb wel een filmpje over dat Invoegen van je gekregen, maar nu voeg ik niets toe, want die Validatie-Tabellen bestaan al.

Ze moeten alleen dus nog gekoppeld worden. :rolleyes:

Anders leer ik het nooit.

JanF

Hallo Dukkel

Ik ga vandaag helaas zelf de medische molen in.
Kijk eens of deze link je misschien al in de goede richting duwt. Doe ook eens googelen op b.v. gegevensvalidatie excel.
https://www.youtube.com/watch?v=-hKksdqIB0Q

@Dukkel,
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je in de 80'-jaren bezig was met programmeren in DOS
Bijgevoegd een bestandje met VBA, misschien leuk om eens naar te kijken.
Voor de VBA codes druk Alt+F11

Bijlagen

@Dukkel,
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je in de 80'-jaren bezig was met programmeren in DOS
Bijgevoegd een bestandje met VBA, misschien leuk om eens naar te kijken.
Voor de VBA codes druk Alt+F11

Hallo Albert

Ja, dat ziet er goed uit en voor mij zeer herkenbaar. Ik zal dat bestandje goed opbergen, om later nog eens goed te bestuderen.
Ik heb in die tijd een complete Database gemaakt voor mijn Automobielbedrijf, met o.a. een Magazijnvoorraad deel, Klanten- en Autobestanden. Maar ook bijv. een APK-signaleringssysteem met de mogelijkheid om klanten automatisch voor de APK te kunnen oproepen enz enz.
Ik ben hier blij mee, maar de tijd ontbreek me momenteel ondanks dat ik al vele jaren met pensioen ben.
Hartelijk bedankt
Dukkel

Bedankt voor de terugkoppeling en veel succes met dit project.
Alle respect.

Hallo Allemaal

Ik doe een poging om DATA uit een TabBlad te halen
Maar ik kan niet bij het TabBlad komen

$I$B3:$I$B13 klopt dat wel moet die door mij geschreven $I geen $1 zijn ???

Bekijk bijlage 371668

Aangegeven heb ik: =TBL.Lijst.Adressen;($I$B3:$I$B13)

Maar dat is natuurlijk fout, want een Lijst.Adressen is geen TBL.Lijst.Adressen en al helemaal niet =TBL.Lijst.Adressen;($I$B3:$I$B13)

Maar wat is wel de juiste Syntax om dat TabBlat te bereiken.

TBLTbvKM ????

Laatst bewerkt:
Hallo Dukkel

De bijlage is helaas niet te openen.

Hallo Peter

Was alles medisch goed?

Hierbij mijn poging, die "Bijna Goed was", alleen krijg ik de gehele kolom, inclusief de Afstand.
Het moet een keuze menu worden met alleen de locatie.
Dus er mot een beperking aangebracht worden in het uitval-menu

64ca8177c697a-Bijna_goed_2023-08-02_175213.png

Hoe breng ik dat aan in die opdracht?

Laatst bewerkt:
Ga met de muis naar Cel B1
schuif met de muis langzaam naar boven tot dat je een klein zwart pijltje ziet, en klick
Het luistert nauwkeurig maar je ziet zelf wat de selectie is.
Ga je nml. te hoog dan selecteer je de hele kolom B.

p.s Als je de tabel uitbreidt past de range zich vanzelf aan.

Laatst bewerkt:
Dukkel,

als je een bestand als bijlage wilt toevoegen doe dat dan via het paperclipje

Ja, Okay
Maar zo lang die foutmelding / Opmerking van Microsoft op het scherm staat, kan ik niets doen. (de cursor reageert niet)

Dus eerst moet de syntax volkomen juist zijn.

Nu is die: =TblTbvKM[#Alles] en dat niet helemaal correct zo te zien

Maar hoe, dan wel?

KLick op ok in de pop-up(dan moet deze verdwijnen) en kies dan de nieuwe bron.

Ik heb de juiste bron gevonden moet nl wezen (in dit geval) =Lijst.adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan