welk antivirus het best c.q. minst belastend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
NOD:

NAV 2004:

Netjes...

diagramm.jpg

McAffee...

Dat ziet er goed uit voor Norton en mcafee.
Maar ik vind wel dat mcafee een vershrikkelijk probleem is met het verwijderen van de software. Dat geeft vaak problemen.

Symantec heeft er tenmiste een externe programma voor om Norton te verwijderen als er problemen zijn.

Ik vind het feit dat er een apart programma voor nodig is om norton te verwijderen al te maf voor woorden, MCafee heeft het waarschijnlijk niet op orde, Symantec ook niet. Een Uninstall moet gewoon goed werken.

Ik heb met beiden verwijderen altijd problemen. Alleen McAffee gaf gigantische problemen. Zelfs mijn PC wilde niet meer opstarten erdoor. Zoveel last heb ik nog nooit net NAV gehad.

Ik heb mcafee verwijderd een keer en toen kon ik niet eens meer mijn configuratiescherm opstarten en kreeg 10 vershillende foutmeldigen.
En dit was zelfs nadat mcafee had gedisabled voordat ik hem had verwijderd.

Met versie 4.51 en versie 7 heb ik totaal geen problemen ook niet met het deinstalleren.

Wellicht ligt het er ook welke versie je hebt

Net NOD32 geinstalleerd erruggg prettig, had kaspersky er op staan maar dat maakt het een en ander wel erg traag op de computer, kaspersky verwijderen is geen enkel probleem.
En norton wil ik echt nooit meer op m'n computer hebben daar ben ik wel een een dag mee bezig geweest om die te verwijderen, met regcleaners en weet ik al niet wat en nog steeds kom ik wel eens wat van norton tegen.
Volgens mij kan je beter een virus dan Nav op je comp hebben

Bye Bye Symantec

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is trouwens dat kaspersky nog veel virussen doorlaat. Misschien niet genoeg ge-upadate? Ik weet het niet, McAffee en NAV hielden ze wel tegen...

En had nog eens een PC, waar McAffee alles goedkeurde, was prima, ik liet NAV scannen en die trof 7 virussen aan :confused:.

moet 't toch maar even vermelden denk ik:

het onderwerp van dit topic is idd. al vele malen aan de orde geweest. Meestal werd in eerdere discussies de loftrompet geblazen voor Norton. Ik bespeur nu een andere tendens ?

Toch wil ik wederom het wellicht kleinere Norman noemen. Al voordat Norman Norman was ( :D ) had ik deze antivirussoftware. Het is onwikkeld in Nederland door het bedrijf Shark / Thunderbyte (TBAV).
In ons bedrijf heeft jarenlang TBAV tot volle tevredenheid op de servers gedraaid en werden de stations schoongehouden (meer dan 5000 pc's !!!)

Betrouwbaarheid:
Toen TBAV / Shark fuseerde / overgenomen werd door het relatief grotere Noorse Norman, bleef de software stabiel en uiterst betrouwbaar. In de bijna 20 jaar dat ik nu een pc heb, ben ik slechts 1 keer "getroffen" door een virus dat zo nieuw was dat Norman het niet kon killen. Norman had het al wel in quarantaine geplaatst, m.a.w. de herkenning van "foute instructies" was er wel. Kortom, Norman is een vrij stabiel draaiend progje.

Troubleshooting:
Een voorbeeld van een mancootje en hoe men daar mee omgegaan is :
een maand of drie geleden downloade ik een signature updatefile van Norman (zoals soms 3 a 4x per week), waarbij die keer toevallig een nieuwe scanengine zat. (wordt ook soms meegeleverd). Nadat de download voltooid was vond dat ik Outlook "raar" deed, mijn mailserver gaf soms niet "thuis". Ik ontdekte dat mogelijk de nieuwste software van Norman daar debet aan was. Telefoontje naar Norman en wat bleek: de klanten van provider HCC hadden trammelant in samenhang met de Norman update software. Men vertelde mij bij Norman dat nog diezelfde middag een accountmanager van Norman naar HCC zou gaan om het e.e.a. door te praten. Zesendertig uur later was het probleem verholpen!!! Ik denk dat de heel grote jongens als Norton en consorten hun klanten iets minder snel van dienst zullen zijn ?

De-installatie:
Het de-installeren van Norman kost 1 minuut en verloopt probleemloos.

Snelheid:
Na berichten in dit en eerdere topics over de snelheid van het systeem bij bepaalde scanengines, heb ik voor mijzelf de proef op de som genomen door een paar bewerkingen uit te laten voeren met Norman geinstalleerd en Norman gede-installeerd. Het verschil was nauwelijks / niet merkbaar. In een enkel geval, waar het systeem 3,5 seconden nodig had om de bewerkingen te starten, uit te voeren en te beeindigen, merkte ik een verschil van 0,1 seconde met Norman in-, dan wel uitgeschakeld. (geinstalleerd / niet geinstalleerd)

Ondersteuning:
Last but not least:
Heb je een keer vragen, opmerkingen etc. en je belt Norman, dan wordt je binnen 15 seconden te woord gestaan en die paar keren dat ik gebeld heb de afgelopen jaren, wordt je binnen 5 seconden naar een techneut doorverbonden. De helpdesk is trouwens een normaal telefoontarief helpdesk. Ook hier denk ik dat vele softwareproducenten een puntje aan kunnen zuigen....... ?

Misschien is Norman nog niet zo'n slechte scanner?

Laatst bewerkt:
Misschien is Norman nog niet zo'n slechte scanner?

Kijk dat vind ik nu eens leuk. Een vrij onbekend programma, dat heel erg objectief beschreven wordt en nog goed schijnt te zijn ook. Ik denk dat ik die richting ook eens uit ga kijken. Gewoon voor de nieuwsgierigheid, want ik heb geen klachten over mijn virusscanner. Ik denk dat je bescherming valt en staat met je updates.

Wat ik ook belangrijk vindt, maar daar hoor je nooit vergelijkingen over, is hoe goed het programma is in het opruimen van de virussen die aangetroffen worden.

Testen zal ook wel moeilijk zijn. Een scanner over een verzameling van een paar 100 MB aan inactieve virussen halen en tellen hoeveel iedereen er vindt is één ding, maar als je een keer een virus hebt is het ook wel fijn als het netjes opgeruimd wordt.

Wat dat betreft is Norman (als hun removal tooltjes een aanwijzing zijn) misschien wel een hele goede keuze.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Tiborv
Ik heb contact opgenomen met floating point ivm bulkkorting voor helpmij, zodra ik antwoord heb plaats ik dat onmiddelijk.

Voordat je dat doet, heb je die de link wel gezien van xp_pc?
Want in het vinden en verwijderen van virussen blinkt Nod32 niet echt uit:
diagramm.jpg

Laatst bewerkt:
ER zijn kennelijk genoeg gegadigden, niemand wordt verplicht tot afname.

Geplaatst door saldos

Voordat je dat doet, heb je die de link wel gezien van xp_pc?
Want in het vinden en verwijderen van virussen blinkt Nod32 niet echt uit:
diagramm.jpg

Hoeveel waarde hecht jij aan één zo'n testje? Het Virus Bulletin doet sinds 1998 op maandbasis virustest. Er is geen andere scanner dan Nod32 die de VB100% zo vaak heeft gewonnen (23 keer). Wat bedoel je met "niet uitblinken"?:D
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?eset.xml

http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?table

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Hoeveel waarde hecht jij aan één zo'n testje? Het Virus Bulletin doet sinds 1998 op maandbasis virustest. Er is geen andere scanner dan Nod32 die de VB100% zo vaak heeft gewonnen (23 keer). Wat bedoel je met "niet uitblinken"?:D
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?eset.xml
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?table
Groetjes,
Bennie

Ik hecht zowiezo geen waarde aan deze tests, want elk test zegt weer iets anders namelijk. Volgens deze test bijvoorbeeld is mcafee, Norton 2004, en inoculate weer het beste, maar Norman als slechtste:

http://cws.internet.com/virus.html

Ik denk dat het ook een persoonlijke voorkeur is.

Ik zeg alleen dat op die betreffende test Nod32 niet echt uitblinkt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos

Ik hecht zowiezo geen waarde aan deze tests, want elk test zegt weer iets anders namelijk. Volgens deze test bijvoorbeeld is mcafee, Norton, en inoculate weer het beste:

http://cws.internet.com/virus.html

Ik denk dat het ook een persoonlijke voorkeur is.

Ik zeg alleen dat op die betreffende test Nod32 niet echt uitblinkt.

Je hecht geen waarde aan tests en ondertussen verwijs je wel naar een test (waar je dus geen waarde aan hecht). Het nut daarvan ontgaat me dus ten enemale ...:8-0: :8-0: :8-0:

Groetjes,
Bennie

mag ik vrijuit spreken ?

(gelukkig kan niemand antwoorden voordat ik verder typ...... :D :D :D )

jammers dat dit soort situaties zich vaak ontwikkelt in een discussietopic: welles / nietes - beter / slechter - waar / niet waar - gelijk / niet gelijk enz.

Daar gaat 't toch niet om ? Het gaat om de discussie of iets handig is / aan te bevelen is of niet. Elkaar de "loef" afsteken of betrappen op eventuele tegenstrijdigheden is toch niet het doel van een "leuk" discussietopic ?

Laatst bewerkt:
Nee Pasja, daar heb je groot gelijk in. Elke discussie is wat mij betreft welkom. Maar het heeft het weinig zin om berichten te posten die dan kant noch wal raken. Of je voert een discussie op basis van argumenten, of je doet dat niet. Ik zie anders echt het nut er niet van in om bij te dragen aan een discussie. Dat is wat ik maar wil zeggen....:)

Groetjes,
Bennie

Gezellie :p.

Inderdaad, valt mij ook op. De ene test lijkt wel partijdiger dan de ander.

Zelf uitproberen vind ik tot nu toe nog altijd de beste test.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan