Nieuwe virusscanner ? WELKE ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn eigen test. het blokeerde gewoon internet explorer en die irritante training mode is pas echt zo hatelijk.

Sorry hoor, maar als je beweert dat Trend Micro beter is en je baseert dat op je eigen min-testjes, dan kom je bij mij zeker niet geloofwaardig is. Denk je het beter weten dan tests die honderdduizenden stuks malware op de programma's afvuren?

Sorry hoor, maar als je beweert dat Trend Micro beter is en je baseert dat op je eigen min-testjes, dan kom je bij mij zeker niet geloofwaardig is. Denk je het beter weten dan tests die honderdduizenden stuks malware op de programma's afvuren?

jah trend micro pakte 98,6% van de 1,024,381 bij een test en kaspersky 98%. maar ik was het wel beetje zat met die trainign mode als ik allow druk blijft die ding steeds terug komen ook als deny of kruisje. zo is trend micro niet. ik gebruik nu eset smat security.

Kijk ook eens hoe diep een AV scanner scant met bv installatie pakketten of andere samengestelde bestanden.
Zie je dat er maar één bestand is gescand of wordt alles binnen in ook gescand.
Kaspersky bv pakt alles uit en scant alles.

Kijk ook eens hoe diep een AV scanner scant met bv installatie pakketten of andere samengestelde bestanden.

trend micro scant gewoon alle soorten archieven.

trend micro scant gewoon alle soorten archieven.

Klopt dus helemaal niets van, hij scant het bestand wel maar niet de bestanden in de exe file.
Ik heb verschillende samengestelde exe files gescand.
Dus geen goede scanner. :shocked:

Idd, en een ander nadeel, je kunt niet zelf bepalen welke onderdelen je wilt installeren.
Geen optie om de gebruiker te vragen welke actie moet worden ondernomen bij een verdacht bestand, en zo kan ik nog wel even doorgaan. :(

Idd, en een ander nadeel, je kunt niet zelf bepalen welke onderdelen je wilt installeren.
Geen optie om de gebruiker te vragen welke actie moet worden ondernomen bij een verdacht bestand, en zo kan ik nog wel even doorgaan. :(

En, volgens mij heeft Kaspersky sowieso veel instellingen meer naar wens aan te passen dan de producten van Trend Micro (in ieder geval toen ik voor het laatst een Trend Micro product uitprobeerde).

Tis een beetje als Norton, McAfee, enz. het programma bepaalt wat er gaat gebeuren.
En ik bepaal dat liever zelf. :p
En Kaspersky geeft al die mogelijkheden.

Klopt dus helemaal niets van, hij scant het bestand wel maar niet de bestanden in de exe file.
Ik heb verschillende samengestelde exe files gescand.
Dus geen goede scanner. :shocked:

Inderdaad, en daarnaast komen er voor Kaspersky vaker updates uit.

Tis een beetje als Norton, McAfee, enz. het programma bepaalt wat er gaat gebeuren.
En ik bepaal dat liever zelf. :p
En Kaspersky geeft al die mogelijkheden.

nee woor bij trend micro kan je ook instellen wat die moet doen als er een verdachte bestand gevonden wordt.ow jeetje zeg tuurlijk scant hij de bestanden in een .exe file. hoe denk je dan dat hij een virus detecteert in een .exe archief? zit er toch in en dat scant hij dus wat is dat onzin. ik zal kaspersky voor de 5de keer uitproberen en eens weer kijken, maar this gewoon beetje rot antivirus. ik weet wel dat trend mciro dagelijke update doet maar alsnog pakt hij meer bedreigingen dan kaspersky dus is gewoon ONZIN. die eset doet ook steeds updates maar hij pakt gewoon midner dan trend micro. ik denkd at ik weer terug ga keren naar bitdefender want dit is gewoon denk ik de beste. soepel en licht met opstarten, hoge detectie van 98%, goede firewall, de website access control werkt ook zelfs voor safari!, game modus, elke uur update (stille update). en ja wat is dat nou weer voor zinloos die trend micro heeft minder updates maar hogere detectie en kaspersky zijn bedriegers want dat is helemaal niet waar wat er op hun website staat van dat kaspersky hoogste detectie heeft en het is super irritant. we zijn in 2008 he dus niet in de romeinse tijd en trend micro is ook een van de beste.

Van mij hoef je niets uit te proberen, als jij gelukkig bent met TM, prima.
Maar om het de beste te noemen blijkt nergens uit, niet meer dan standaard.

Kijk hier maar eens.

Van mij hoef je niets uit te proberen, als jij gelukkig bent met TM, prima.
Maar om het de beste te noemen blijkt nergens uit, niet meer dan standaard.

Kijk hier maar eens.

wij kijken nooit dingen van het verleden. die vergelijkingen van av comparatives zijn van maart 2007. ik kijk nu naar test van 22 januari 2008 en daar blijkt dat trend micro meer bedreigingen pakt. aan oude vergelijkingen heb je heel weinig aan. ik gebruik nu eset smart security maar ik ga weer bitdefender gebruiken en afwachten wat voor 2009 antivirussen er komen. bitdefender is echt een aanrader en bij mij de beste antivirus en ook bij veel vergelijkingen. let er wel op dat ieder persoon de andere antivirus fijner vind dan de ander. de ander vindt de belasting belangrijker dan de detectie en andere msischien andersom ofzo. maar kijk hier deze vergelijking die net was gedaan:

http://www.sunbelt-software.com/ihs/alex/avtestresults_2D2008q1.pdf
http://www.sunbelt-software.com/ihs/alex/avtestsigresults_2D2008q1.pdf

Laatst bewerkt:
opmaak van zinnen wordt er bedoeld.
je geeft van die berichten waar niemand iets mee kan.
en dan je laatste zin 9 van de 10 als je die zien goed leest is het 10 van 10 die jou niet geloven.

maar daar gaat het verder niet over....
en we hebben het hier over TS inplaatst van "gast"
nee we weten niet welk systeem TS heeft maar Nod Norman od Kaspersky zijn goede en lichte scanners.

Wie is TS , volgens mij staat het ergens voor he. :p Is dat niet degene die de vraag stelt ? ik dus :p

als het misschien handiger is om mijn systeem info even hier te posten , dan doe ik dat nu wel.

Mobo : Asrock 4CoreDual-sata2
Proc : Intel E2180 dual core
Videokaart : Sapphire Radeon X1650 ( 512mb )
Viruscanner nu : Eset Smart Security

verder nog iets ?

gebruik bitdefender internet security 2008. deze antivirus is licht, heeft firewall en alles en een detectie van 98%. je kan de virussen natuurlijk altijd naar quarantine plaaten of verwijderen. echt een aanrader en je kan hem uitproberen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan